dijous, 30 d’octubre del 2014

EXERCICI : EXPECTATIVES I CARÀCTER

PRIMER: EXPRESSIÓ D’EXPECTATIVES
Per Parelles. Un davant de l'altre, mirant-se als ulls i mantenint la respiració de forma regular i conscient.
A observa a B i durant 10 minuts li va expressant frases que comencin així:
·         Jo espero que tu …  (Exemple: Jo espero que em cuidis)
·         Jo desitjo que tu m’estimis…
·         Jo necessito que tu…
·         Etc.
A expressa les seves expectatives pel que fa a la relació amb la parella.
B escolta i acull cada frase en silenci i sense intervenir ni entrar en discussió. Únicament anota cada frase que li expressa A.
SEGON
Intercanvi de papers. Ara és B qui expressa les seves expectatives a A.
A anota en silence cada frase que expressa B. Així durant 10 minuts.
TERCER
Una vegada s'acaba, no es fan cap comentari sobre l'experiència.
A entrega a B les frases que ha anotat, indicant quina és l’expectativa més important, d’entre totes les que ha expressat.
B entrega a A les frases que anotat i fa el mateix.
Cada un se centra en l’expectativa principal de la parella. Durant 20 minuts cada un reformula a l’altre com creu que li satisfà la seva expectativa. P.e.: A la frase:
·         Jo espero que tu em cuidis          -              
RAFORMULACIÓ:
·         Com jo cuido de tu?                       
·         Jo crec que et cuido de tu cada vegada que… quan… d’aquesta manera concreta…
QUART
Posada en comú amb tot el grup, responent:
·         De què me n'he adonat referent a la meva relació?

·         Hi ha alguna expectativa en la qual no coincidiu?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada